wietsestudeerinsuidafrika.reismee.nl

Als laats nog even een kijkje in Namibië!

Hallo mensen,

Alweer een update, maar het zal ook de laatste zijn vanuit Zuid-Afrika! Zoals beloofd zal ik nog even snel verslag doen van mijn tripje naar Namibië!

Nadat de drie dames weer naar Nederland onderweg waren had ik eigenlijk nog twee opties. Ik had in Zuid-Afrika nog de optie om de Wildcoast, bij Durban met een bezoekje te gaan vereren of om nog even een kijkje te nemen in Namibië. Het is uiteindelijk optie B geworden. Na het vertrek van de dames heb ik nog 1 nachtje in Kaapstad doorgebracht om vervolgens de volgende dag om 10 uur op de bus te stappen naar Windhoek. Vanwege financiële overwegingen is het de bus geworden maar ik moet zeggen dat de bus zeer prima was! In tegenstelling tot die bussen waarmee ik eerder mee naar Spanje / Kroatië ging, kon je hier de stoelen ruim naar achteren zetten waardoor ik genoeg uurtjes slaap heb gepakt! De volgende dag stond ik rond 6 uur vers in de hoofdstad van Namibië, Windhoek! Gezien het korte tijdsbestek heb ik maar gelijk een ticket naar Swakupmund gekocht omdat deze stad leuker scheen te zijn dan Windhoek zelf! Achteraf zeker geen spijt van. Rond 1300 stond ik dus na flink wat rijden uiteindelijk op plaats van bestemming! Swakupmund is een Duits dorpje aan de kust van Namibië. Volgens de lonely planet vind je hier meer Duitsland als in Duitsland zelf! Nou dat was te merken.. Konditorei hier, Bismarckstrasse daar.. en ga zo maar door! Wel prima dorpje om even wat tijd door te brengen! In dit dorpje ontmoette ik de volgende dag een Nederlands stel waarvan de jongen, Paul, in Kaapstad een stage had gelopen. Het leek ons beide wel een goed idee om de plaatselijke duinen met een bezoekje te vereren op een quad! Het was voor mij de eerste keer op zo'n vinnig dingetje maar we hadden de grootse lol! De combinatie van steile hellingen en prachtig landschap bleek erg leuk te zijn! Helaas besloot mijn quad na een halfuur het op te geven. Het kreng wilde niet meer starten en aangezien de gids niet continue achterom kijkt stond ik toch even 2 minuutjes ganz allein in de middle of nowhere. Haha ik kon er zelf wel even om lachen, maar je merkt dan toch wel dat je in een aardig uitgestrekt landschap staat! Helaas kon de gids hem ook niet meer aankrijgen waardoor ik plaats mocht nemen op zijn quad. Had opzich wel wat aangezien zijn scheurijzer nog wel wat harder ging dan de anderen, maar ik reed toch liever zelf! In een pauzemomentje kwam er nog een lokale Swakupmunder langs die een aardig quad had! Even qua technische details, onze quads hadden 250 cc maar meneer reed op een 700 CC. Hij wilde mij wel even laten ervaren hoe snel het ‘beestje' was. Prima dacht Wietse. Voordat ik het wist was ik al achterop geklommen zonder mijn helm op te doen. (sorry mam) Blijkt wel dat ik toch een groot vertrouwen in menig mens heb, zelfs wanneer ik ze zo'n 30 seconden ken. Misschien kwam het omdat hij in die 30 seconden vertelde dat hij al zijn hele leven door de duinen croste als hobby, maargoed misschien was een 2e vraag wel slim geweest als ‘En heb je ook ooit ongelukken gehad?' Afijn, ik zat dus al achterop en het ging vrij hard! Toen we een rondje hadden gereden vond hij het ook nog even nodig om terwijl we de helling opgingen nog even een ‘Wheely' te doen voor zo'n 10 seconden. Haha ik vond het maar wat mooi! Helaas had niemand van de groep foto's of filmpjes gemaakt, maar toen Paul na mij ging, heb ik even de camera te voorschijn gehaald zodat wanneer jullie aan mijn geloofwaardigheid twijfelen, jullie het zelf nog even terug kunnen zien! Owjah we waren trouwens op de ‘sundowner' trip gegaan.. wat ongeveer betekende dat we de zon prachtig konden zien ondergaan met een biertje in de hand. Je begrijpt wel aan mijn schrijven dat ik het super vond en ik kan het jullie dus ook zeker aanraden wanneer je nog eens in Namibië bent!

'S Avonds zijn we nog even naar een restaurantje geweest met een Engels meisje van ons hostel. We zaten lekker te eten tot op een gegeven moment een stuk muur uit de muur donderde (haha lees dit nog maar 2x) er had een soort schot voor een raam gezeten en die schoot in 1x los.. haha achja het is Afrika.

Na twee nachten in Swakupmund te hebben doorgebracht heb ik weer de bus genomen naar Windhoek. Hier 1 nachtje geslapen omdat ik de volgende dag op een drie-daagse trip naar de Sossusvlei zou gaan! Hier kun je onder andere de duinen vinden met het rode zand en de Dead vlei, waar bomen staan die al zo'n 600 jaar dood zijn. Opzich kun je hier ook zelf heenrijden, maar aangezien ik maar een paar dagen had en ik ook niet echt enthousiast werd van de wegtoestandomschrijvingen van Mieke & Johanna leek deze trip mij wel wat. In de Shuttle na Windhoek ontmoette ik een Engelse backpacker, Andy, die ook op dezelfde trip bleek te gaan doen. Met deze knul bleek ik wel aardig overweg te kunnen en heb ik dus ook genoeg gelachen! De eerste dag zijn we naar Sossusvlei gereden en was ik blij dat we in een soort 4x4 vrachtwagen zaten. De weg was niet bepaald heel fijn om met een kleine huurauto op te rijden! Toen we op plek van bestemming waren zijn we een rode duin opgeklomen om de zonsondergang te gaan bekijken! Helaas bleek er achter elke duin nog een duin te zitten dus het duurde ellendig lang voordat we eens bij de top waren. Uiteindelijk bleek het het wel waard te zijn, S' avonds vervolgens in een tentje geslapen om er de volgende om 5 uur uit te gaan! We gingen namelijk naar de zonsopgang kijken op de welbekende ‘dune 45'! Het was even klimmen en het bleek dat we niet de enigsten waren maar uiteindelijk hadden we een leuke plek weten te bemachtigen om de zon te zien opkomen. Hierna hebben we een lekker ontbijt gehad met spek en eiers om vervolgens met onze gids door de woestijn naar de deadvlei te lopen. Het was echt supermooi. Strakblauwe lucht, rode duinen, bruine bomen en een witte ondergrond. (zie de foto's op facebook) 's avonds hebben we weer lekker bij het kampvuurtje gezeten en dag 3 zijn we via twee bergpassen en Solitaire weer teruggereden naar Windhoek. Solitaire is een leuk dorpje waar zeer goede apfelstrudel werd verkocht volgens onze gids. Uiteraard hebben we die even uitgeprobeerd en het bleek wel waar te zijn! Ook kun je hier de ‘karkassen' zien van zeer oude auto's, waar Wietse het natuurlijk niet kon laten om even in te klimmen haha! Die avond heb ik dus nog in Windhoek doorgebracht. Omdat we eigenlijk praktisch nog niets van Windhoek hadden gezien, zijn Andy en ik de volgende dag nog een beetje door Windhoek wezen struinen. Opzich een leuke stad, maar ik zie mijzelf er niet wonen. 'S Avonds ben ik uiteindelijk om 1730 in de bus gestapt en de volgende dag kwam ik uiteindelijk om 2100 aan! Een aardige trip al zeg ik het zelf! Hoogtepunt was toch wel de grensovergang om 3 uur 's nachts. Heerlijk hoe langzaam zoiets kan gaan haha. Afijn Gelukkig bood Esther me aan om me op te halen en na even te hebben bijgepraat ben ik maar het bed ingedoken. 28 uur hakt er toch wel in.

Vandaag heb ik nog even lekker gekuierd met Johan en Nico! Uiteraard kan dit niet zonder een braai dus uiteindelijk heb ik het avondeten ook kunnen overslaan haha! Morgen ga ik nog even met hun lunchen en een Franse vriend en de laatste dingetjes doen. Om half 5 wordt ik vervolgens naar het station gebracht door Esther om naar Johannesburg te gaan voor de terugreis! Ondanks dat ik ook nog wel even door kon reizen, zie ik er erg naar uit om weer mijn familie en vrienden te zien na 6.5 maanden! Ik vond het een supermooi halfjaar en ik hoop dat jullie het leuk vonden om de blogs te volgen via deze website!

Bedankt voor jullie leuke reacties en tot snel!

Groetjes!

Reacties

Reacties

Matthijs

Mooi verhaal weer bruder!
Ajax-heerenveen 5-1 We staan weer bovenaan, maar je had vast niet anders verwacht ;)

TOt dinsdag!

Wietse

haha thanks Tijs!
Ik moet zeggen dat ik daar ook toch wel weer naar uitkijk hoor.. weer heerlijk Ajax kijken!
Dinsdag doen we heerlijk een biertje samen broertje! Super om je straks weer te zien!

Myrthe

Hey Wietse,

wat een te gekke verhalen over Zuid-Afrika! South African Tourism, het verkeersbureau voor Zuid-Afrika in Nederland, lanceert binnenkort een community platform, waar Zuid-Afrikaanse locals en Nederlanders met elkaar in contact kunnen komen, inspiratie opdoen, maar ook nuttige tips & tricks over het land kunnen horen én zien! Het wordt een real time interactieve reisgids, gemaakt door locals en door reizigers die al in Zuid-Afrika zijn geweest.
Op 25 oktober 2011 lanceert South African Tourism een grote campagne om de community bekend te maken. Wij geven jou exclusieve toegang om vanaf vandaag 19 oktober 2011 lid te worden van de bètaversie van de community op

www.mijnzuidafrika.nl

Je kunt je Zuid-Afrika content (je blog, maar ook filmpjes, en foto’s) toevoegen aan de community, maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening over de community dus stuur vooral je feedback naar information@southafrica.net.
Laat zien hoe geweldig Zuid-Afrika is! Alvast bedankt voor je enthousiasme en moeite!
Groeten,
Myrthe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!