wietsestudeerinsuidafrika.reismee.nl

Eerste indruk van Zuid-Afrika

Hallo lieve mensen,

Hier even een eerste update vanuit een chill kamertje in Zuid-Afrika. Gisterochtend ben ik samen met Maarten Heetderks (jongen van mijn studie) aangekomen in Johannesburg. Al met al hadden we zo rond de 24 uur gereisd en doordat ik de nachtjes voor vertrek ook al niet al te langwaren, was de accu gisteravond behoorlijk leeg!!

Afijn, na aankomst zijn we gelijk opgehaald door een gereedstaand shuttlebusje. Best vreemd om in die arrivalhal gelijk je naam + die van maarten op een bord te zien, maar we waren er desalniettemin wel blij mee.De chauffeur wist ons vervolgens genoeg te vertellen over Johannesburg & Pretoria in het ritje wat ongeveer een halfuurtje duurde.Vanuit Nederland hadden we via Maartens contacten al wat gefixt qua slaapplek. Ik moet zeggen, het is zeeeeeeeeeer luxe. Par example, ik heb bv een eigen douche en wc in mein zimmer, en toen ik gisteravond wilde gaan slapen was ik eerst bezig met 22 kussen van mijn bed af te halen. (ik zal zo even foto'tjes maken, zodat je een beetje een indruk van de casa kunt krijgen!

Dit land is voor mij wel even nieuw. Ik moet echt wennen aan al die muren om de huizen heen, met 5 gespannen prikkeldraadjes erboven. Je weet het wel van tevoren, maar het is toch wel even apart als je het dan daadwerkelijk ziet. Voor de rest valt bijvoorbeeld op dat er in een relatief kleine winkel, 6 a 7 man aan het werk is, terwijl er in Nederland hoogstens 3 zouden staan. Maar ook worden je boodschappen bijvoorbeeld in een tasje gedaan, iets waar de AH zeker wat van kan leren.. nee gekheid, echte townships heb ik nog niet gezien, maar dat zal wel even slikken worden. Het is toch anders wanneer je ernaast staat, dan wanneer je beelden op tv ziet.

Oke weer even terug na de orde van de dag, na aankomst zijn we even op DE FIETS, naar de universiteit gegaan, in tegenstelling tot Nederland valt hier in de verste omtrekken geen fietspad te bekennen dus we maken dankbaar gebruik van de stoep. Gaat opzich wel prima, maar de fietsen kunnen wel een 'grote beurt' gebruiken. Anyhow we hadden gistermiddag eigenlijk het idee om even snel een studentenkaartje op te halen + vakken uit te kiezen, maar er gaat overal toch wat meer tijd inzitten. Er zijn namelijk MEGAVEEL internationale studenten, niet allemaal op uitwisseling maar er worden bijvoorbeeld ook bussen vol met Zimbabwenesen?? afgeleverd. Wijzelf hebben nog aardig wat gezeik gehad met de medische verzekeringen. in het kort komt het volgens een vrouwerop neer dat een ziekenhuis maling heeft aan je verzekering en dat ze een zuidafrikaans erkende verzekering willen zien. Hmm.. na 10 minuten hadden we de desbetreffende mevrouw eindelijk wat gekalmeerd.. en bleek het op het laatst toch nog allemaal appel en ei te zijn, aangezien we exchange studenten waren bla bla bla.

Afijn (ik zoek hier nog een leuk synoniem voor) het was inmiddels zo laat dat we de vakken niet konden opgeven dus dat hebben we vandaag na een goede nachtrust gedaan. Het blijkt dat mijn klagen over het afschaffen van het academisch kwartiertje in Groningen, vrij ongegrond is aangezien het hier normaal is om om HALF 8 's ochtends te beginnen. Hallelujah. en jawel.. wietse is ook 'de beer' dinsdagochtend begint mijn lesje om 730, barbaarse tijden. Gelukkig heeft George Washington koffie uitgevonden dus ik zie mogelijkheden om die les te halen. (http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Washington_(uitvinder)

Ben ik nog wat vergeten.. owjah Maarten en ik zijn ondertussen hard op zoek om een studentenflatje te bemachtigen, maar dit gaat niet al te gunstig. Probleem is dat die appartementen vaak voor een jaar worden aangeboden en/of dat ze geen meubels hebben. Misschien blijven we dus in deze luxe casa maar dit wordt nog vervolgd...

Vanmmidag zijn we nog even in het stadion van Pretoria geweest, de beveiligingsman verleende ons zo toegang tot het stadion dus dat was vrij gunstig. Foto's zullen woren toegevoegd!

Op dit moment genieten Maarten en ik nog hard van een weekje vakantie, aangezien volgende week de pret weer zal beginnen..

Als jullie nog iets missen, (rick bijv het deel over de vrouwen hier in Pretoria) laat dat dan even weten, dan verwerk ik dat in mijn volgende verhaaltje of verstuur ik het per email;) gheheh

we gaan nu maar even wat eten klaarmaken! Tot de volgende keer!

knuffels/liefde/

Wietse

Reacties

Reacties

Binkie

Kewl, kan ik weer een beetje volgen wat je allemaal uitspookt!!!

Enjoy :)

Rick

Aaah wiets..! super nice..!

Ik ben inderdaad benieuwd naar de vrouwen... En dan niet alleen in de vorm van verhalen, als je begrijpt wat ik bedoel..:D
Maar zou vet zijn als je dit een beetje vol kan houden.. (stukkies schrijven)
blijven we nog een beetje op de hoogte..
Euhm succes met zoeken naar een appartementje.. en succes bij de vrouwen..;)

Later-on

Kees

Yooo goeie foto's Wiets, ziet er zomers uit! Super nice dat je nog weekje vakantie hebt. Heb je al een kroeg of discotheek gespot? Zou wel nice zijn met al die buitenlandse studentes;)

Succes met de colleges volgende week!

Kusjes uuuut Hoogevenne

Ysanne

afijn: Enfin
afijn: Kortom
afijn: Om kort te gaan
afijn: Tussenwerpsel
afijn: Welnu


...afijn...Goed om te lezen dat je jezelf óók daar red met je babbels ;)

tonny

prachtig verhaal.( ideetje: kun je daar niet in een leuk blad je eigen column schrijven? Brengt misschien nog een zakcentje op? haha
Het is bepaald niet saai daar.We zijn benieuwd naar het vervolg...
Liefs mams

Gea

Ha die Wietse,
En geniet je al een beetje van al dat Afrikaans Of zijn er zoveel buitenlandse studenten dat er van Afrikaans niets meer komt. Je foto's zijn leuk om naar te kijken. Al en leeuw gezien? of lopen die niet rond in Pretoria!!!!hihi. Komt vast nog wel.
Veel plezier enneh studeer ze.
groetjes ook van Bart en Maartje

Anneke

Hey Wiets,
Heb van je Bruder even dit linkje gekregen zodat ik je een beetje kan volgen ;)!
Klinkt goed en leuke foto's :D!
Veel plezier!
Xx

Laurensssssss

Hey Wigga,

via facebook hier terecht gekomen.
kun je niet een keertie mee voetballen met die lui in het stadion?
ik bedoel de kaiser chiefs, de naam alleen al.
nou veel plezier daar en blijf niet te lang in de zon liggen anders herkennen we je niet als we je moetn ophalen omdat je der als bob marley uit ziet.:D

latex

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!